On the sunny side *

Det är verkligen sååå härligt att slippa - 30 och komma till 30 graders värme istället! :D

Man kan ha på sig mer vad man vill och finare kläder enligt mig, köpa glass,
ta fram bikinin, sitta på stranden vid havet och bara njuta av brisen från vågorna och den
stekande solen ^^. Ja äntligen börjar det kännas rätt gött att vara här i Chile må jag säga!

Kulturen här är sjukt olikt Sverige och människorna är som vädret, varma och välkomnande.
Att vara här som två unga tjejer helt själva om ca en månad kommer bli en utmaning, då
det är farligare o svårare att leva här.  Ett :

* Man måste alltid vara på sin vakt.
* Man måste ha pengarna under kläderna och väskorna ska aldrig va på ryggen utan fram på magen.
* Vi ska helst inte gå ut själva när det e mörk
* Köpa pepparsprej har vi blivit rekommenderade att göra:p
* Ingen kan i princip engelska här så jag måste verkligen step up när det gäller
att ta tag i saker och prata..iiiih!


...så lite rädd e man, men det ska allt gå BRA :D

Lite sommar bilder i kylan tänkte jag nu bjuda på :


 ´













Nu blir det en film och svenskt godis people :D

Ciaooooooo <3

Xoxo// S.T.A.R





Kommentarer
Postat av: Sofia

Åhh va gött det ser ut =). Å imorgon åker jag också till solen, så sköööönt.

Den där listan lät ju mindre rolig dock =p

2011-01-13 @ 22:31:12
URL: http://sofale.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0