Catching up to do ^^.

Nu har jag inte uppdaterat på ett bra tag som ni kanske märkt:p...

Detta pga. att jag haft såååå mycket att göra och tänka på
under den senaste tiden, så när jag kommit "hem" så har jag bara orkat se på film eller...
me segundo amor - Sex and the City!

Än så länge har vi varit på ca. 12 olika ställen i Chile.
Jag och Linda har åkt runt med pappa större del av tiden och:

* Hälsat på familj
* Firat nyår
* Födelsedagar
* Familjefester
* Utekvällar( bara några få men nu lär det bli ändring på det;p..)
* Klippt/färgat håret
* Fått nya mat upplevelser
* Sett hemmet där Gabriela Mistral levde ( Chiles nobelpristagare, 1:a kvinnan som tog det).
* Gått på pisco provning( Chiles national sprit typ)
* Sett delfiner, valar, pingviner och andra djur live i havet ^^.
* Badat i vatten som innehöll 70 procents salt. As coolt, man flöt heeeela tiden! Omöjligt att drunka, as bra;p..
* Gått i ökenen och badat i olika varma källor med vatten från Anderna
* Varit i San Pedro och sett Geyser del Tatio.
* Gått i musen/ kyrkor där man se och får veta mer om Chiles historia.
* SHOPPAT...liiiite för mycket!
* Lärt känna nya människor
* Ny kultur= Galna män!!!
* Börjat plugga i Santiago en månad



Ja där har ni en del av det som vi gjort hittils^^.
Min resa har varit väldigt upp och ner, svimmat och mått lite dåligt
i värmen, men allt kommer och går. Nu pluggar jag och det känns kuuul
men svårt kan jag lova!! Ska dock ge mig fan på att klara det alltså:D

Har rätt så roliga pers i min lilla grupp:
- Dan ifrån Israel ( skämtar hela tiden om poker och stripp klubbar)
- Harald från Tyskland ( killen som inte gillar att festa, sporta utan bara att navegera och ha det tyst omkring sig).
- Kvinnan från Portogisien ( som kan bäst spanska och e väldigt söt och rar hela tiden , runt 40 kanske.)

Sen har vi en tjej som kommer och går men vet inget om henne än
eftersom jag bara pluggat 3 dagar än;p.
Det är kul! Bor hos en JÄTTE BRA FAMILJ!! 
Min "mamma" Jannette är jätte sympatisk och snäll ( pappan har jag knappt träffat)
och de har 4 söner!
Sen bor jag, Linda, Katy från USA, Texas och Bruno från Brasilien som e min egna söta guide:DDD... 

Nu ska jag sova, i morgon kanske jag laddar upp lite mer bilder också...OM jag inte följer med
Bruno ut och festar...som jag iof har skakat hand på..hihi!





All day love <3

Xoxo// Latinaaa

Kommentarer
Postat av: Elin

Uhh snögging!! Gillar luggen ;)

2011-02-12 @ 16:56:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0